امروز: ۱۴۰۳/۲/۶

محاسبه سن شما

سن دقیق شما

: 0 سال و 0 ماه و 0 روز
0 روز از تاریخ تولد شما گذشته است. 0 هفته از تاریخ تولد شما گذشته است. 0 ماه از تاریخ تولد شما گذشته است.

تعيين سن انسان با بزاق دهان

علاوه بر گذشت سال های عمر، عوامل محیطی نیز بر ساختار dna انسان تاثیر گذار هستند. حال، محققین با تحلیل الگوی ویژه ای از ساختار dna انسان، می توانند سن دقیق فرد را بیان كنند. تنها كافی است كه یك نمونه كوچك از بزاق دهان فرد تهیه شود و تحلیل های لازم بر روی الگوی نام برده صورت گیرد.

در واقع محققین با كمك گرفتن از ژن های الگوی نام برده، مدلی را پیشنهاد كردند كه می تواند سن فرد را بیان كند. جالب آنجاست كه گذشت سالیان از عمر فرد و همچنین تغییرات محیطی، بر روی دقت اندازه گیری این مدل تاثیر نمی گذارند و از زمان نمونه برداری از بزاق تا 5 سال دیگر می توان به صورت دقیق سن فرد را بیان كرد.

طول عمر انسان حداکثر 125 سال است

جدیدترین بررسی دانشمندان نشان داد که طول عمر انسان به ندرت از یک قرن و ربع فراتر می رود. این تحقیقات نشان می دهد که حتی انسان هایی که طولانی ترین عمر را داشته اند به ندرت از 125 سال فراتر رفته اند.در تحقیق مرتبط با این موضوع اطلاعات افراد مسنی که بیش از 110 سال عمر کرده اند در انگلستان، امریکا، ژاپن و فرانسه مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است. 

در این مقاله آمده است با وجود پیشرفت های چشمگیر در ارائه خدمات درمانی به سالخوردگان و مراقبت از آنها، میانگین عمر در میان کهنسالان از سال 1968، افزایش نیافته است.تحقیقات نشان داده است که از هر 10 هزار فرد مسن ، فقط یک نفر بیش از 125 سال عمر کرده است. که آن هم از شرایط بهداشتی خاص از جمله عوامل وراثتی برخوردار بوده است.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که امید به داشتن طول عمر چند صد ساله به واسطه پیشرفت علوم تنها یک رؤیای بی پایه و اساس است.گروهی از دانشمندان در آمریکا پس از انجام آزمایشات مختلف اعلام کردند که حداکثر طول عمر انسان چیزی درحدود 125 سال است.

بهترین سال زندگی انسان چه سالی است؟

در فرهنگ عامه، اغلب دهۀ چهارم زندگی (از سی سالگی تا چهل سالگی) را بهترین سالهای زندگی می‌دانند. جدا از دغدغه‌های مالی و شخصی دهۀ سوم زندگی و در حالیکه هنوز از چالش‌های مربوط به دهه‌های پنجم و ششم زندگی خبری نیست، دهۀ چهارم را بهترین سن از لحاظ آزادی و مسئولیت می‌دانند.

پژوهش‌ها در این باره تصویری از این دهۀ زندگی ترسیم می‌کنند که دارای مشخصه‌های ثبات روزافزون و همچنین تغییرات مهم است. برخی از پژوهش‌ها 35 سالگی را بهترین سن دانسته و 33 سالگی را سال شروع خوشبختی و شادی واقعی می‌دانند. اکثر افراد بالای صدسال، بهترین دهۀ زندگی خود را دهۀ چهارم آن دانسته‌اند. 

ساعت و تقویم روز ایران