امروز: ۱۴۰۳/۱/۱۰

تقویم سال 97

در سال 97 دو رویداد نجومی مهم در پهنه ایران قابل‌مشاهده خواهد بود. یکی ماه‌گرفتگی کلی که گرفت کلی رأس نیمه‌شب جمعه ۵ مرداد آغاز می‌شود و ساعت ۱:۴۳ بامداد شنبه ۶ مرداد به پایان می‌رسد. دومی، ماه‌گرفتگی کلی دوشنبه ۱ بهمن است که ساکنان نواحی غربی ایران می‌توانند بخش‌هایی از گرفت جزئی را هنگام طلوع خورشید و غروب ماه، ببینند.

سگ حیوان سال ۹۷
برخی از افراد با توجه به سال حیوان ، اعتقادها و پیش بینی های را دارند. مثلا اگر سال خروس باشد آنها برای آن سال با توجه به خروس طالع بینی های را انجام میدهند. در ایران باستان از گذشته تا کنون اینگونه بوده است که هر سال را با نام یک حیوان نامگذاری می کنند. کم کم با نزدیک شدن به پایان سال ۹۶ دوست داریم بدانیم که سال ۹۷ سال کدام حیوان است؟ شاید برای شما هم جالب باشد که حیوان سال۹۷ ، سگ است.

سگ به عنوان یکی از حیواناتی است که بیشتر با وفاداری شناخته شده است. این حیوان یکی از اولین حیواناتی است که به دست انسان ها اهلی شد و از جانورانی است که در زندگی ما انسان ها فوایدی داشته است.

روزهای تعطیل سال 97
سال ۱۳۹۷ دارای ۵۲ روز جمعه است و در طول سال، ۲۵ روز دیگر هفته تعطیل رسمی است. برخی از مناسبت‌های تعطیل رسمی با روز جمعه مقارن شده‌اند و برخی دیگر در آخر هفته یا اول هفته واقع شده‌اند. ماه‌های فروردین با ۷ روز، خرداد با ۴ روز و آبان و شهریور با ۳ روز تعطیل (غیر از جمعه)، دارای بیشترین روزهای تعطیل هستند. ماه‌های مهر و دی هم جز روزهای جمعه، تعطیلی دیگری ندارند.

ساعت و تقویم روز ایران